garipdost garipdost birinci kuşak yazar / 18 mayıs 2017, perşembe 16:31
55 entry 56 başlık 3 takip eden 3 takip edilen
#8091
şairleri ve yazarları sadece sanatı için sevmek gerektiğini son dönemdeki infial yaratan açıklamalarıyla bana hatırlatan ilginç şair.
#8084
varsa duyan birileri öneriler artık dikkate alınsın ya da "böyle bir seçenek-özellik yok" diye dönüt verilsin de bu başlık bir daha kullanılmasın diye düşünüyorum.
#8083
tek kitapla şair olunur mu ? " sorusuna; " tek kitapla peygamber olunuyor da şair neden olunmasın ?" gibi şahane hazır cevap verebilen, sanılanın aksine iyi bir okur olan yürek işçisi şair.
#8082
(bkz: ahmed arif)
#4914
her iki anlamda da beyin göçü vermektedir maalesef.
#3827
türkçeden ve kültürden bihaber yobazların ideolojlerle sınırladığı, anadolu kokan kelime. dosttur, sırdaştır, arkadaştır. aynı zamanda nickiyle müsemma bir yazardır.

evrensel ozanımız nazım hikmet ise bu kavramı şöyle açıklar bir şiirinde:

"yoldaş demek,
mükemmel bir kafa, mükemmel bir yürek,
yumruklarıyla erkek,
gözleriyle çocuk, dost demektir.

yoldaş demek,
yarin yanağından gayri
her yerde hep beraber diyebilmektir.

yoldaş demek,
güneşi içenlerin türküsünü birlikte söyleyebilmektir."
#3790
ismiyle müsemma bir yazarımsının* hakkında açılan başlığı kirlettiği mağdur yazar.

ne, dediğimizi anlamış ne de sözlükzedenin halini. nereden baksan tutarsızlık nereden baksan ahmakça...

umarım sözlük geneli konuya kayıtsız kalmak yerine ferasetli davranır.
#3788
neden çaylaklığa düşürüldüğüne akıl sır erdiremediğim yazar.

takip etiğim kadarıyla imlada birçoğundan hassas, değindiği konularda önemli noktalara parmak basan ender yazarlardandı . standart sözlük kurallarına * aykırı davranmadan kompozisyon çerçevesinde yazıyordu ayrıca.

"hüsn-ü kuruntuyla aşırı kuralcı davranılıp harcandı mı?" acaba diye merak etmedim değil.
#3780
görünüşe bakılırsa gerekçe bildirmeden seri entry -başlık silen sözlük.

eğer sözlüğün formatına vs. aykırı durum varsa* sözlük sakinleri aydınlatılmalıdır. aksi takdirde hiç hoş bir durum değil.

ayrıca birçok sözlüğün de yersiz sansür veya yazar uçurulmalarından dolayı köhneleşip bir yere varamadığı unutulmamalıdır.
#3748
canlılık bakımından yeni olmasına göre iyi, ancak sözlük formatından uzak entryler giriliyor bazen bu kötü.

bir tanım girilmeden anket misali örnekler verilmesi(örneğin şarkı-şiir başlığına salt örneklerinin verilmesi*) sırf canlanmak için kısa görüşler yazmak , mesajlaşır gibi entry yazmak da uzun vadede sözlüğün kalitesini düşürecektir diye düşünüyorum, naçizane.

ayrıca yazım-imla vs. konusunda mesajla* uyaralım*, uyarıldığımızda da eleştiriye açık olalım.
şimdilik gözüme takılan bunlar. başka sözlüklere de koz vermemek gerek, madem reklamı yapılsın büyütelim diyoruz değil mi.

(bkz: eyi olur inşallah)
#3334
(bkz: ben bunu kast etmemiştim)
(bkz: hay şom ağzım)
#3023
önceki entrylere cevap mahiyetinde, yorum yazar gibi yazma eylemi. bilhassa ekşi sözlükte görülen bu durum neyse ki burada * yok denecek kadar azdır.

bu boşluğu gidermek ve sözlüğü canlandırmak adına yorum şeysi uygulaması çözüm olabilir.
#3018
kitapta geçen harese hikayesi de derin anlam içerir.
#2995
akıllara goradaki repliği getirmiştir.

"arkadaşlar siz de biraz gayret edin, tek bizim mücadelemizle olmaz ki.."

isyan yok abi
#2992
adana'da doğup büyümüş teknik direktör. yaşadığı bölgedeki yaşlı amcalara 'gençken nasıldı?' diye sorulduğunda: "sürekli mahalle maçları yaptıkları, sinirli ve küfürbaz olduğu" cevabı alınmaktadır.
#2989
genellikle gerçekleştirememekten ötürü içe dert olan şey. ekseriyetle uhde sözcüğü ile karıştırılır ve öyle telaffuz edilir.
#2986
her ne kadar böyle bir söylemde bulunulsa da, arkasından perde arkalarından özür-düzeltme haberlerini alsak da osmanlı hakkındaki düşünce hep bir ukdedir.



(bkz: istemem yan cebime koy)
#2971
orhan veli kanık'ın eskiler alıyorum şiirinde geçen meşhur bir dize.

ömer hayyam ve ekolünün yaşam felsefesidir ayrıca. bir başka mayadır onlarınki...
#2929
sınavı olanlar için soru bankaları vs. *

kitap sevdalıları için ise romanlar.
#2895
shakespearein hamlet'indeki mezarcılar gibi duyarsızlaşmış* mizahi elemanlardır.

selda bağcanın hareketli ve anlamlı ezgisini hatırlatmıştır:

"altta ölüler
üstte diriler
gel keyfim gel!"

(bkz: düzenli dünya)
123sonrakison